Terugbel verzoek

Ledentevredenheid

Hoe tevreden zijn uw leden?? Meten is weten!!

De ervaring in loyaliteit & tevredenheid van uw leden is van doorslaggevend belang voor het succes van het netwerk. En hoe realiseert u de beleving en betrokkenheid die uw netwerk doen groeien? Zodat leden komen en blijven omdat zij een meerwaarde ervaren van hun lidmaatschap. En u voorkomt een uittocht van leden omdat de verwachtingen van uw netwerk niet langer aansluit bij de behoeftes.

Daarvoor heeft CATA Management met kennis en ondersteuning van de Netwerkgids Nederland een tool ontwikkeld: Het ledentevredenheidsonderzoek. Waartoe?

  1. Nog betere aansluiting van de inhoud van uw netwerkbijeenkomsten bij de verwachtingen
  2. Werven nieuwe leden
  3. Meer toegespitste marketing en promotie
  4. Waardering van de leden
  5. Tijdsbesparing en ontzorging

Kenmerken van het onderzoek zijn:

  1. Onafhankelijk en anoniem: De enquête die u ons laat uitvoeren maakt dat leden in vertrouwen hun antwoord kunnen geven; dat komt de kwaliteit van de respons ten goede.
  2. Brede opzet. De vragenlijst is geënt op een vijftiental onderwerpen en omvat van iedere categorie tenminste één vraag. Voorbeelden van de categorieën zijn: Netwerkdoelen en identiteit, Netwerkaanbod op vorm en inhoud, Ondersteuning van leden, Netwerk cultuur, Commercie en externe communicatie, etcetera…..
  3. Online: het onderzoek wordt via een geautomatiseerde webbased vragenlijst aangeboden. De resultaten zijn in ruwe format direct benaderbaar en snel beschikbaar voor de opdrachtgever.
  4. Benchmarking: voor de basisset van vragen houden wij een benchmark bij zodat u kunt zien op welke punten uw netwerk afwijkt van wat gangbaar is in de markt.
  5. Op maat: Naast de vaste basislijst van vragen heeft u de mogelijkheid om uw netwerkspecifieke vragen toe te voegen.
  6. Compleet: Bij iedere vraag is ruimte voor het aangeven van aanvullende tekstuele informatie. U krijgt met deze kwalitatieve informatie een nog beter beeld van de drijfveren en verwachtingen van uw leden.
  7. Snel: het invullen van de vragenlijst duurt voor de deelnemers minder dan 10 minuten met de basis vragenset.
  8. Goedkoop: het uitvoeren van een onderzoek aan een doelgroep van maximaal 100 deelnemers kost €300,- inclusief een intake en eindrapportage, exclusief BTW. Voor aanvullende diensten en grotere aantallen informeren wij u op basis van uw specifieke vraag over de prijs.

Met de resultaten uit het ledentevredenheidsonderzoek kunt u direct aan de slag: om de gerichtheid van uw netwerk te verhogen en de interne – en daarmee ook externe communicatie – te verbeteren.

Wilt u snel weten wat CATA Management voor uw onderneming, organisatie of netwerk kan betekenen? Vul dan het invulscherm aan de linkerzijde in of neem contact met ons op via 0343 – 416 750.

Wij zien de uitdaging graag tegemoet; mogen wij u verrassen?